טיפול בעייפות ובתשישות

מחסור באנרגיה ועייפות עלול להוות בעיה אמיתית, אך ישנם טיפולים העוזרים להקל על התסמינים ולשקם את רמת האנרגיה שלך. פסיכותרפיה על-אישית היא דרך אחת להתמודד עם עייפות ותשישות.

פסיכותרפיה על-אישית לעייפות

בפסיכותרפיה על ־ אישית לצורך עייפות ותשישות, משתמשים המטפלים בשיטות שונות כדי לעזור למטופלים לפתח הלך רוח בריא יותר. המטרה היא לעזור לחולים למצוא כוח פנימי ומשמעות בחיים. יש טיפולים המתמקדים בצרכים רגשיים, ואילו אחרים מתמקדים יותר בצרכים רוחניים ויצירתיים.

טיפול על-אישי עובד עם מגוון רחב של מחלות נפשיות, כולל דיכאון, חרדה והפרעת דחק פוסט טראומטית. מטפל עשוי לעזור ללקוח לפתח שגרת טיפול עצמית או להמליץ על תוכנית שיקום. הוא או היא גם יעזרו ללקוח ללמוד איך להתמודד עם לחץ.

המטפל יכול גם לעזור ללקוח להתמודד עם פירוק האגו. מטפל יעזור ללקוח לזהות דפוסי חשיבה שליליים ולהחליף אותם בדפוסים חיוביים. הדבר יכול להקל על תחושת התשישות והדיכאון.

המטפל יכול גם להמליץ ללקוח לשנות הרגלים מסוימים, כגון שתייה או אכילת יותר מדי אלכוהול או סיגריות. הרגלים אלה אולי גרמו לתשישות. המטפל עשוי גם להציע שהלקוח יירשם לתוכנית החלמה מהתמכרות.

יש מטפלים שמשתמשים בטכניקות כמו דימויים מודרכים או עבודת נשימה הולוטרופית. אחרים משתמשים בפסיכותרפיה קונבנציונלית. בהתאם לבעיה הבסיסית, המטפל יכול להשתמש בפרמקותרפיה או בשיטות אחרות.

מטפלים בין-אישיים גם טוענים שעזרה לאנשים לעזוב את מצב התודעה הרגיל שלהם יכולה לעזור להם ליצור דפוסים חדשים של חשיבה ותחושה. הם משוכנעים שעזרה לאנשים לממש את הפוטנציאל האמיתי שלהם יכולה להוביל לתוצאות חיוביות יותר.

כיצד ניתן להקל על עייפות?

קשה למצוא תרופה מיידית לעייפות, אך יש צעדים שתוכל לנקוט כדי להירדם טוב יותר בלילה. הפתגם הישן שאתה צריך לישון על בסיס קבוע הוא לא רק מיתוס, זו עובדה. לפחות שמונה שעות שינה בלילה צריכות להיות בעדיפות לכולם, ואין צורך להקריב איכות שינה כדי לעשות זאת.

אם אתה לא ישן מספיק, עדיף לקבוע לו "ז שינה, ולנסות לקום באותו הזמן בכל בוקר. זה אולי ידרוש קצת יצירתיות, אבל זה שווה את זה בסופו של דבר. אם אתה ישן הרבה, זה גם רעיון טוב להיצמד ללוח זמנים של שינה. שעות שינה עקביות יעזרו לך להשיג בריאות כללית טובה יותר.

מלבד שנת לילה מוצקה, עליך גם להקדיש זמן לשתיית מים רבים. זה יעזור לך להישאר מיובש, והוא מועיל במיוחד אם אתה מרגיש איטי או מיובש.

מלבד החשודים הרגילים, עייפות נגרמת גם מחוסר פעילות גופנית, אנמיה וזיהום. כל אלה הם דברים שאפשר לשפר, אבל הדבר החשוב ביותר לעשות הוא להקדיש את הזמן ללמוד על הבריאות שלך, ולעשות משהו בקשר לזה.

מה עלול לגרום לעייפות ולחוסר אנרגיה? ‏

מספר מצבים עלולים לגרום לעייפות. מספר סיבות נפוצות כוללות סרטן, דיכאון, מחלות לב והשמנת יתר. אם אתה חש עייפות במשך יותר משבועיים, ייתכן שתצטרך לבקש טיפול רפואי.

חוסר שינה עלול לגרום לעייפות, אך אפשר להקל על הסימפטומים בשעת לילה טובה.

אם אתם נוטלים תרופות, ספק הבריאות שלכם עשוי לשנות את המינון כדי להקל על ההשפעות. גם מולטי ויטמין עשוי להועיל. אתה יכול גם לקבל עזרה עם העייפות שלך דרך טיפול וטיפול התנהגותי קוגניטיבי.

ספק הבריאות שלך רשאי להזמין בדיקות מעבדה ובדיקה גופנית. הוא או היא גם ישאלו על סגנון החיים שלך. זה יעזור להם לקבוע את סיבת העייפות שלך.

אם העייפות שלך מלווה בסימפטומים אחרים, ייתכן שיש לך בעיה רפואית חמורה. מספר גורמים חמורים לעייפות כוללים מחלות לב, סוכרת, הפרעות בבלוטת התריס ואנמיה. הרופא שלך עשוי להציע בדיקות כדי לשלול מחלות אלה.

ניתן גם לאסוף דגימת שתן כדי לבדוק בעיה בכליה או בכבד. ניתן לבצע בדיקת דם כדי למדוד את תאי הדם האדומים של הדם. צילום חזה יכול לשמש גם כדי לאבחן מצבים רפואיים מסוימים.

אם העייפות שלך נובעת מדיכאון, חשוב לקבל טיפול. מספר טיפולים יכולים לעזור, כולל תרופות נוגדות דיכאון, טיפול קוגניטיבי התנהגותי ותרופות.

פרטים נוספים בלינק המצורף: https://etual-k.com/%D7%98%D7%99%D7%A4%D7%95%D7%9C-%D7%90%D7%9C%D7%98%D7%A8%D7%A0%D7%98%D7%99%D7%91%D7%99-%D7%91%D7%A2%D7%99%D7%99%D7%A4%D7%95%D7%AA-%D7%95%D7%AA%D7%A9%D7%99%D7%A9%D7%95%D7%AA/