היתרונות של בתי אבות


למרות כל השליליות סביב בתי אבות, תופתעו לדעת שיש הרבה יתרונות לגור בבית מוגן. מאמר זה יחקור על מה לחיות בבית אבות, במה הם שונים מבתים קונבנציונליים והאם אתה יכול להכניס חיות מחמד לבית מוגן או לא.

מהם היתרונות של מגורים בדיור מוגן?

מחקרים שונים הראו כי לאנשים מבוגרים המתגוררים בדיור מוגן יש איכות חיים טובה יותר. הם מדווחים על בריאות טובה יותר ואינטראקציה חברתית טובה יותר. הם גם מאושרים יותר עם בתיהם החדשים.

המחקר בוצע על ידי המרכז למחקר ופיתוח הזדקנות באירלנד. זה היה מבוסס על סקר של אנשים מבוגרים המתגוררים דיור חברתי. המחקר השווה את הצרכים של אנשים מבוגרים המתגוררים בדיור מוגן עם אלה המתגוררים בדיור סטנדרטי. הסקר ביקש מאנשים מבוגרים לזהות את היתרונות והחסרונות של מגורים בדיור מוגן.

בטיחות הייתה דאגה מרכזית בשתי הקבוצות. כמעט אחד מכל עשרה אנשים דיווח שחווה מצב שהותיר אותם מודאגים מביטחונם האישי. באופן דומה, התנהגות אנטי חברתית, פריצות לשכונות ופשע היו חששות נפוצים.

המשתתפים שנסקרו על ניסיונם במעבר מדיור סוציאלי לדיור מוגן נשאלו לגבי הגורמים שהפכו אותם לאומללים ביותר. הם ציטטו חוסר פרטיות, תחושת בדידות, חברת שכנים וקרבת מתקנים.

בטיחות הייתה גם דאגה נפוצה בקרב דיירים סטנדרטיים. חלק מהנשאלים אמרו שהם פחות בטוחים בשכונה שלהם מאשר בדיור מוגן. הם גם היו פחות בטוחים לגבי קבלת התמיכה שהם צריכים.

מה זה בית אבות בעצם?

באמצעות מתודולוגיה הרמנויטית, מחקר זה בחן את המשמעות של בתי אבות. במחקר נעשה שימוש ב -18 ראיונות איכותיים עם 18 תושבי בית אבות. הממצאים חשפו ארבעה משאבים עיקריים להכנת משמעות לתושבי בית האבות: רווחה, הכרה, קרבה רוחנית ושייכות.

היבט משמעותי של משמעות היה היכולת לזהות שיש לך מטרה בחיים. לעתים קרובות זו תוצאה של מעורבות במערכת יחסים עם אחרים. באופן דומה, תקשורת משמעותית הייתה מקור חשוב נוסף למשמעות.

אין זה מפתיע כי אחיות ועובדי בריאות יש קשר מיוחד עם המטופלים שלהם. תרבויות רבות מחשיבות את חובתה של המשפחה לדאוג לקשישים. תעשיית הבריאות שילבה גם את הרעיון של טיפול צדקה.

בבתי אבות, חשוב לספק את סוג הטיפול האיכותי המקדם רווחה רגשית ופיזית. זה נעשה על ידי מתן תחושת שייכות והכרה לתושבים. פעילויות להכנת משמעות, כמו דיאלוגים משמעותיים ופעילויות יקרות באופן אישי, חשובות אף הן.

חשוב גם לוודא שאופי האינטראקציה בין אחות לחולה תורם לקידום המשמעות. ספקי טיפול חייבים להבין כי תושבי קריית ים בית אבות מומלץ לפרש המטפלים שלהם כמו המאשר הגינות שלהם. חוסר משמעות מתרחש כאשר אינטראקציות אלה אינן מכבדות.

משאבים להכנת משמעות כוללים בחוץ, תקשורת משמעותית וקרבה רוחנית. המחקר מצא גם כי השלמת עסקים לא גמורים והשתקפות עצמית היו מקורות משמעות חשובים.

Related Post